I vår butik har vi ett brett sortiment av veterinärfoder och friskfoder från Royal canin samt Hills. Vi har ett stort utbud av foder för bland annat hud-, led-, mag och tarm-, njur- samt leverproblem. Saknar du något tar vi gärna hem det till dig och har det redo på kliniken nästa gång du ska handla.

Vi bjuder alltid på en kopp kaffe/choklad/te. Passa på att dricka en kopp och samtidigt få professionell foder-rådgivning av våra djurvårdare. Du kan alltid komma in på kliniken och boka tid eller fråga om du undrar över något. Vi har rullstolsanpassad entrè samt toalett.

Vaccinationer
Du är välkommen att boka tid för vaccinering av din hund, katt eller kanin.
Förutom de vanligaste vaccinerna har vi även vaccin mot rabies och leptospiros.

Passutfärdande
Ska du resa med ditt djur? Vi hjälper dig att utfärda ett husdjurspass, rabiesvaccination och eventuell avmaskning. Tänk på att det är ditt ansvar som djurägare att ta reda på vilka krav som gäller för resa till och från det aktuella landet.

ID-märkning
Enligt lag måste alla hundar i Sverige vara ID-märkta och sedan registreras i Jordbruksverkets Hundägarregister. Det finns inget krav på att katter ska ID-märkas, men det är lättare att hitta ägaren till en bortsprungen katt om den är märkt. Vi kan erbjuda id-märkning genom microchip, ska du resa utomlands med ditt djur krävs märkning med mikrochip.

Kloklipp
Vi hjälper dig gärna att klippa klorna på ditt djur. Det går bra att ringa till kliniken och boka en tid.
Vissa djur är mycket nervösa och oroliga när de ska klippa klorna, det kan då vara nödvändigt att sedera djuret. Ring oss för mer information.

Rakning av tovor
Ibland händer det att katter som varit bortsprungna kommer hem med tovor i pälsen. Dessa kan vara mycket obehagliga för katten och gör ont om man försöker kamma ut dem. Vi kan hjälpa dig att raka bort tovorna. Ring oss för mer information.